Czy każdy może budować markę, czy są osoby, którym byś to odradzała?
Psycholog odpowiedziałby, to zależy 🙂
A ponieważ nie jestem psychologiem opowiem się za jedną opcją. Budowanie marki osobistej jest dla każdego.
Bo jeśli nie, to spełnione i szczęśliwe życie należy się tylko wybranym.
Mogłabyś zadać inne pytanie, kto odniesie sukces w budowaniu marki? Przypomina mi się Steve Jobs, kiedy szukając programistów do swojego zespołu, znany był z tego, że sięgał tylko po najlepszych, kiedy ktoś mu się spodobał, wysyłał mu bilet do siebie w jedną stronę. Tak też było w przypadku programisty Billa Atkinsona, który już raz odmówił przejścia do Apple. Tym razem postanowił spróbować dać się namówić Jobsowi. Na koniec trzygodzinnej przemowy motywującej usłyszał„ Tworzymy przyszłość – niech pan pomyśli o surfowaniu na samym grzbiecie fali. To niesamowite uczucie. A teraz niech Pan sobie wyobrazi, że wiosłuje na jej samym końcu. Zabawa jest o wiele gorsza, Niech Pan tu zostanie i odciśnie swój ślad w świecie” I jak się domyślasz co zrobił Atkinson? Został.
Myślę, że dla wielu osób bycie na fali jest ważne, to ułatwia znalezienie pracy, awans społeczny i zawodowy, pozyskanie partnerów i klientów, czy znalezienie miłości swojego życia, po prostu jesteś zauważana, lubiana i szanowana, kiedy realizujesz się w życiu i odnosisz sukces.
A czy Ty wiesz, w jakim miejscu jesteś w życiu zawodowym i osobistym?
Zajrzyj do kilku książek:
- Kim jesteś? 125 zadań i wyzwań, by lepiej poznać siebie, Kamila Kruk
- Coaching marki osobistej czyli kariera lidera, Sergiusz Trzeciak
- Rozwojownik, nie stój w miejscu, zmień swoje życie na dobre!, Aneta Chybicka, Malwina Puchalska
C.D.N.