Jeśli decydujesz się na budowanie marki osobistej, jaki cel stawiasz przed sobą?:
– Stać się kobietą sukcesu
– Mieć dobre samopoczucie
– Zostać gwiazdą, błyszczeć w towarzystwie
– Dowartościować siebie
– Udowodnić światu…
– Idealnie prezentować siebie i usługę przed klientami
– Być lepszym od konkurencji….
– Pokazać innym wyjątkową wiedzę i umiejętności
– Potwierdzić słuszność decyzji co tak naprawdę chcę robić w życiu
– Rozwijać się
– Być wśród innych, podobnych do mnie
– Budować niezależny od męża biznes…….
Lista powodów nie ma końca, ale żaden nie daje gwarancji sukcesu zbudowania silnej marki. Każdy z wymienionych jest tym, co uzyskuje się po drodze, ale nie jest celem budowania marki osobistej.
Zastanów się – jeśli chodziłabyś do pracy regularnie 7 dni w tygodniu, pracowała co najmniej 8 godzin dziennie – to co chcesz uzyskać w zamian, czego oczekujesz bezwarunkowo od pracodawcy? Chcesz pieniędzy, prawda? Umawiasz się na bardzo konkretne pieniądze i będziesz tej stawki bronić zaciekle, gdyby ktoś zrobił zamach na premię lub nadgodziny.
Czym te sytuacje różnią się od siebie? Otóż niczym! Zarówno w zewnętrznej firmie jak i we własnej, gdy reprezentujesz wyłącznie siebie, zakładasz na starcie jeden cel. Planujesz uzyskać zwrot z inwestycji – wynagrodzenie.
Podsumowując powiem w prosty sposób, jeśli decydujesz się budować silną markę na rynku i chcesz być postrzegana jako ekspert w swojej dziedzinie to postaw sobie realny i motywujący cel, konkretne pieniądze uzyskane w konkretnym czasie. Zaplanuj ile chcesz zarabiać po pół roku od chwili wejścia w proces budowania osobistej marki a ile za rok, ile za dwa lata. Jesteś pracodawcą we własnej jednoosobowej firmie, wynegocjuj dla siebie dobry układ i dotrzymuj ustaleń. Dajesz maksimum swego czasu i zaangażowania, by po pół roku zacząć zbierać efekty swojej pracy. Uwierz mi w ten sposób uczciwie podejdziesz do tematu, i co najważniejsze, będziesz uczciwa wobec samej siebie. Pieniądze są najprostszym potwierdzeniem Twoich założeń, planów, marzeń, to one powiedzą twoim partnerom, czy odniosłaś sukces, czy spełniłaś swoje marzenia.