Kiedy pytam przedsiębiorcę, jak trafiają do Ciebie klienci, słyszę: strona internetowa, pozycjonowanie, kampanie w kanałach społecznościowych, polecenia, branżowy networking.
Poprzeczka została podniesiona. Klient przejął dowodzenie. Informacje o produktach i usługach są darmowe i dostępne dla kupujących 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dostęp do wartościowych treści, ofert konkurencji, ciekawych informacji stał się praktycznie nieograniczony i darmowy. I w tym momencie na horyzoncie pojawia się SIŁA MARKI właściciela. Kiedy patrzę na grupę kilkuset przedsiębiorców, którzy chcą czuć się bezpieczni finansowo, widzę, że duże wyzwanie to aktywność w internecie i zrozumienie zmieniających się zasad marketingu i komunikacji z klientem.
Na rynku nie ma studiów dostosowanych do potrzeb właściciela małej i średniej firmy. Czy wiesz czego dzisiaj potrzebujesz, żeby rozwijać się biznesowo? Umiejętność wyjścia z utartych schematów działania, myślenia i tworzenia więzi z klientem daje autentyczną przewagę. Takie talenty, jak mówienie, pisanie, prezentowanie swojej osoby w dużej mierze będą rozstrzygać o Twojej przyszłości i przyszłości Twojej firmy.
To wymaga wyjścia poza schemat. Dzisiaj jako właściciel masz nowe zadanie do wykonania, przekonaj swoich odbiorców, że robisz prawdziwe, wartościowe i autentyczne rzeczy.
Masz rację, złoszcząc się na szkołę i nauczycieli – nikt nie przygotował Cię do roli przedsiębiorcy.
Jesteś w swojej firmie dyrygentem orkiestry i firma jest tym co w danej chwili prezentujesz.