Scroll Top
blog
JA RODZIC
Ja Rodzic, Rodzic z Klasą

Autorki: mamy na pełen etat

4:30 pobudka, Hela pochlipuje i domaga się mleka, cóż nie ma co czekać, wstaję i grzeję butelkę. 6:00 pobudka, dzisiaj ważna konferencja. Dyskretny makijaż, amarantowa marynarka, klasyczne rurki, jedwabna apaszka, prezent od teściowej, zamszowe szpilki w odcieniu butelkowej zieleni, ulubiony naszyjnik i już gotowa do działania. Ja Mama – mama każdego dnia, niezależnie od tego czy jestem w domu, czy mam spotkanie biznesowe, czy podróżuję i prowadzę warsztaty. Oprócz marki aktywnej kobiety biznesu, stale buduję markę mamy a z wyboru markę Mamy z Klasą. Ja Mama, Mama z Klasą

Wspominam nadal z niedowierzaniem spotkanie w Klubie Przedsiębiorczych Mam. Uwielbiam poznawać kobiety, szczególnie te prowadzące własny biznes. A usłyszałam, rola mamy zdecydowanie na pierwszym miejscu, później długo, długo nic i gdzieś na końcu praca, rozwój zawodowy, niezależność. Oprócz mnie żadna z mam nie powiedziała, że jest kobietą sukcesu, nie licząc prowadzących. Szczególnie mamy z małymi dziećmi nie mogły określić co dalej, jak chcą rozwijać siebie i swój biznes. Nie były na bieżąco z aktualnymi trendami w sprzedaży, marketingu – ogólnie w biznesie. Większość mówiła, że teraz jest mamą na pełen etat ale chce być kimś więcej. Zajmuje się tylko dziećmi, ale chce wrócić do aktywnej pracy, chce później budować swoją markę na rynku pracy.

Zastanawiam się skąd przekonanie, że jeśli mama to nie przedsiębiorcza kobieta. Kto nas kobiety przekonał, że dobra i kochająca mama to taka, która poświęca się wyłącznie dzieciom i rodzinie? Głośno mówię o sobie, jestem mamą i kobietą biznesu i buduję własną markę na rynku. Nie zawsze jest łatwo, zwłaszcza, kiedy wczesnym świtem wyjeżdżam do innego miasta a słyszę córeczkę, która oczekuje porannej porcji mleka. Jestem przykładem, że jeśli się chce i mamy wsparcie kochających bliskich, to można być szczęśliwym rodzicem. Jestem pewna, że każda Mama, nawet ta niewyspana, marząca o ciszy i spokoju, jeśli tylko chce być aktywna zawodowo i ma przemyślane życiowe cele to stanie się szczęśliwą mamą, aktywną zawodowo.

Często powtarza się, że po urodzeniu dziecka mama potrzebuje czasu aby wrócić do aktywności zawodowej, a okres urlopu to czas na przemyślenia w życiu prywatnym i biznesowym. Jednak najwięcej prywatnych kobiecych biznesów powstaje właśnie w tym czasie. Uważam, że jest to najlepszy okres, aby pomyśleć o budowaniu własnej marki. I nie ważne czy się pracuje u kogoś czy ma własny biznes. To doskonały okres, by przywrócić do życia pasję, odkryć co sprawia nam największą przyjemność, co nas kręci i nad czym możemy pracować godzinami bez strachu wypalenia.

Kiedy mamy oczekują na pojawienie się dziecka przygotowują pokój, ubranka, sprzęty, starannie wybierają każdy detal spośród tysiąca znanych i renomowanych marek. Co robi każda mama? Szuka tego, co dla dziecka będzie najlepsze, sprawdza jaka firma ma najwięcej pozytywnych opinii, najlepsze rekomendacje. A gdyby tak do tych przygotowań dołożyć kurs BYCIE SZCZĘŚLIWĄ I WOLNĄ FINANSOWO MAMĄ? Czy dorzuciłabyś do koszyka z napisem wyprawka? – pyta Emilia Bartosiewicz, mama dwuletniej Heli.

Ewa Czertak: Nie jest normą wiedzieć, czego się chce. To rzadkie i trudne osiągnięcie.

Wiele poznanych przez nas kobiet ma poczucie, że nie kieruje swoim życiem w sposób satysfakcjonujący. Dla wielu źródłem ulgi będzie dowiedzenie się, że normalny stan to poszukiwanie i po prostu zwyczajne ludzkie nie wiem czego chcę. Wiele kobiet wybiera to, co jest pewne czyli bycie mamą na pełen etat, a później wydłuża ten okres w nadziei, że z czasem jakieś rozwiązanie się znajdzie.

Prowadząc życie bez korporacyjnego etatu, ale na pełnym etacie jako rodzic, wiemy ile pracy, koncentracji i samodyscypliny wymaga podjęcie decyzji i realizacja celów zawodowych. Każda mama, wcześniej czy później, staje przed koniecznością odpowiedzenia sobie na pytania: CO JEST MOIM CELEM ZWIĄZANYM Z AKTYWNOŚCIĄ ZAWODOWĄ? Jakie znaczenie ma dla mnie obecnie wykonywana praca mamy i kim będę, kiedy dzieci staną się samodzielne?

Oznacza to jedynie nie mniej nie więcej, że jeśli nie dokonasz wysiłku teraz, by sprecyzować jakiemu celowi ma służyć Twoja aktywność zawodowa to ryzykujesz, że utkniesz na wiele lat w miejscu, o którym nie marzyłaś.

Weźmy za przykład budowę domu, jeśli ma powstać projekt, architekt zadaje najpierw pytania, jakiemu celowi ma służyć ten budynek? Czy to ma być przychodnia lekarska, czy dom jednorodzinny? Nie da się przecież zaprojektować budynku, który będzie tak samo użyteczny dla wszystkich. To samo możesz powiedzieć o sobie, nie mogę iść do jakiejkolwiek pracy, nie mogę pracować dla kogokolwiek kto da dobrą ofertę ponieważ ważne jak chcę się realizować w tej pracy i jaki rozwój zawodowy osiągnąć. Dopasowanie wykonywanej pracy lub znalezienie tej która będzie dopasowana do Twojego celu spowoduje, że Twoja kariera i rozwój osobisty ruszy z miejsca. Zaczniesz odczuwać satysfakcję.

Jeśli jesteś mamą, rozumiemy przez co przechodzisz. W każdym momencie możesz powiedzieć chcę w życiu WIĘCEJ.

Jeśli decydujesz się na budowanie marki osobistej, jaki cel postawisz przed sobą? Jaką pracę chcesz wykonywać, kim chcesz być, żeby stać się wiarygodna sama dla siebie?

Już dzisiaj musisz założyć, że Jesteś pracodawcą we własnej jednoosobowej firmie, wynegocjuj dla siebie dobry układ i dotrzymuj ustaleń. Dajesz maksimum swego czasu i zaangażowania, by za konkretnie określony czas zacząć zbierać efekty.

JEŚLI JEST COŚ, CO NAPRAWDĘ LUBISZ, możesz odkryć własną nadzwyczajność. Każdy z urodzenia jest już marką, wyjątkową, unikatową, trzeba tylko wysiłku, by nauczyć się korzystać z tego potencjału.

Jeśli myślisz o sukcesie i naprawdę pragniesz zmiany, postaw na SIEBIE.

EMILIA BARTOSIEWICZ – ekspert budowania osobistej marki w internecie. Wspólnik w spółce Business Unlimited. Twórczyni i redaktor naczelna portalu www.ladybusiness.pl. Prezes Lady Business Club, współtwórczyni Akademii Marki z Klasą. Zamienia anonimowość w rozpoznawalność. W swoich działaniach stawia na markę osobistą przedsiębiorcy, szczególnie w działaniach internetowych, social mediach i nowych technologiach.

EWA CZERTAK – pierwsza w Polsce ekspertka i praktyk personal brandingu, mentor biznesu. Wspólnik w spółce Business Unlimited. W Akademii Marki z Klasą buduje silne marki przedsiębiorczych kobiet na terenie całej Polski. Ekspert portalu Centrum Kariery Golden Line. Twórca i Prezes Akademii Marki z Klasą współtworzy Lady Business Club. Od 2004 Certyfikowany coach ICC, Master Business Trainer level superior, prelegentka konferencji dla kobiet, praktyk storytellingu, autorka artykułów o personal brandingu.

Leave a comment