W XXI wieku analfabetami będą nie ci, którzy nie umieją czytać i pisać, a ci, którzy się nie rozwijają, którzy nie potrafią się oduczać i uczyć na nowo.
Ze wszystkich badań i dyskusji toczących się wokół współczesnego analfabetyzmu powstaje jeden wniosek. W XXI wieku, analfabetyzm to niezdolność do życia w świecie nowej technologii, internetu, bez granic, w świecie pozbawionym sztywnych zasad, ograniczonej wiedzy i schematów postępowania.
Czy jesteśmy analfabetami we własnych firmach?
Często słyszę pytanie, czy budowanie marki jest dla każdego przedsiębiorcy. Muszę przyznać, kilka razy zmieniałam zdanie. Jeszcze kilka wpisów temu, twierdziłam, że jesteśmy dla wszystkich.
Dzisiaj myślę, że budowanie marki osobistej jest dla tych przedsiębiorców, którzy odkrywają potrzebę osobistego rozwoju, a zmiany w firmie rozpoczynają od pracy nad sobą.
W rekrutacji do kursu prowadzę konsultacje mentorskie z przedsiębiorcami i wiele rozmów zostawia we mnie głęboki smutek. Słyszę nadzieje, że kurs da im gotowe narzędzia do rozwiązania problemów firmy i pomoże osiągnąć właścicielowi większy zysk. Powtarzają się pytania: jak dotrzeć do nowych klientów? jak wypromować firmę? jak sprzedawać przez internet? jak zwrócić uwagę na produkt? jak stworzyć historię marki, która zyska wyznawców i zainteresowanie mediów? jak sprzedać drożej i więcej a robić mniej? jak wypracować dochód pasywny?
Nie słyszę pytania, co ja, jako właściciel mogę zrobić dla siebie i ze sobą, żeby dać szansę własnej firmie na zdrowy wzrost.
Moja definicja rozwoju jest prosta: Rozwój polega na rozproszeniu ignorancji dotyczącej nas samych i naszego życia oraz stopniowym przełożeniu tego zrozumienia na każdy obszar życia w tym własną firmę. Rozwój nie polega na tym, że człowiek dociera do nowego miejsca, w którym zdobywa to, czego nie miał wcześniej, lub staje się kimś, kim nie był.
Od tego właśnie rozpoczynam pracę z przedsiębiorcami w kursie budowania marki w Akademii.
Z jednej strony, w krótkim czasie wyzwalam rozumienie, jak blokują rozwój własnych firm jako właściciele, a z drugiej strony pomagam odkryć, jak wielką szansą jest każdy z nich dla rozwoju własnego biznesu.
„Przeciętny człowiek, który nie wie, co zrobić ze swoim życiem, pragnie innego” – Anatol France
Wielka korzyć z budowania marki dla przedsiębiorcy jest taka, że ten, kto się na to zdecyduje, wchodzi na drogę nieprzerwanego wzrostu, uczenia się i zmiany. Zdobywa zaufanie do siebie.
Po przeprowadzeniu ponad 200 przedsiębiorców przez kurs budowania marki osobistej jestem przekonana, że marka jest dla każdego, kto chce przedefiniować zarówno siebie, jak i swój dorobek, doświadczenie, wiedzę, życie a na końcu swoją firmę i biznes.
Przedsiębiorca ma szansę budować wartość swojego biznesu w długim czasie, kiedy decyduje się towarzyszyć swojej firmie w stałym i nieprzerwanym wzroście. Dzisiaj właściciel firmy nie może być analfabetą we własnej firmie.
Twoja firma jest taka, jaka jesteś TY. To sekret przedsiębiorczości i bycia dobrym przedsiębiorcą.
W kolejnym wpisie dam kilka podpowiedzi, w jaki sposób poszerzyć swoją świadomość? Zapraszam